روش های یادگیری و روش های تقویت حافظه

در مقاله قبلی از فرزندان و امتحانات نودی ، راههای یادگیری و ویتامین هایی برای تقویت حافظه توضیح داده شد. با ما همراه باشید تا در آخرین بخش از راهکارهای تقویت حافظه چند روش کاربردی برای یادگیری بهتر و روش های یادگیری را توضیح دهیم.

جویدن کندر برای تقویت حافظه

کندر به دفع بلغم کمک می کند و بدن را از زوائد بلغمی پاک می کند و به همین واسطه به شفافیت عقل کمک می کند و در طب قدیم بر اثر ضد فراموشی کندر تأکید شده است.

مداومت در ورزش

TD_WorkoutWhileStudying_02 روش های یادگیری

روش های یادگیری

ورزش موجب آرامش فکر و درک بهتر مطالب علمی و ازدیاد هوش و حافظه است.

در ورزش رعایت چند نکته بسیار مهم است:

– انجام ورزش بلافاصله پس از برخاستن از خواب صحیح نیست. مدتی باید بگذرد تا بدن آماده ی ورزش شود.

– ابتدا با حرکاتی آرام مثل نرمش و قدم زدن ملایم شروع کنید و بعد آن را شدیدتر کنید تا وقتی که بدن عرق کند. این نشان سوخت و ساز کامل بدن است.

– تنفس با بینی بصورت عمیق در هنگام ورزش بهتر است.

– بعد از ورزش ده دقیقه یا بیشتر روی زمین به صورت دو زانو بنشینید.

– هنگام ورزش معده نباید پر باشد زیرا خود باعث بیماری می شود.

– بعد از ورزش در صورت تشنگی فقط جرعه ای آب یا دوغ نوشیده شود. آب را نباید سر بکشید.

– قبل از ورزش خصوصاً شنا؛ خوردن یک یا دو عدد خرما مفید است. اما ترشیجات و میوه های سرد مثل آلبالو گیلاس و هلو نخورید.

– حمام بعد از ورزش بسیار مفید است و خستگی عضلات را رفع و آلودگی عرق را بر طرف می کند. حمام قبل از ورزش هم اثر بخشی ورزش را بیشتر می کند.

خوردن ماست و سبزی های غیر محرک

ماست که برای بدن انسان و سلامتی عمومی آن و طول عمر بسیار مفید است.

سبزیهای هم به علت ویتامین ها و مواد معدنی عالی که دارند از ضروری ترین خوراکی ها برای سلول های بدن و از جمله سلول های مغزاند. سبزیها دارای سلول های حیاتی و سبزینه اند و به همین واسطه، روح حیاتی خود را به بدن انسان وارد می کنند و سر زندگی و نشاط را با خود به همراه می آورند.

اما سبزی های محرک که استاد داروئیان از خوردن آن ها برای هوش و حافظه منع فرموده اند عبارتند از تره، پیاز، پیازچه، نعناع، تره تیزک، ریحان، ترخون و مرزه که دارای طعم تند و معطر می باشند.

خوردن میوه های رسیده

study-snacks-to-help-you-concentrate-1024x683 روش های یادگیری

روش های یادگیری

قند میوه های رسیده یعنی فروکتوز و گلوکز و سلولز غذای مغز است و سلولز این میوه ها یعنی فیبر آن ها موجب تخلیه روده ها و حرکت طبیعی گوارش می شود و در نتیجه باعث شادابی و تقویت هوش و حافظه می شود.

دسته ها: عمومی

دیدگاه ها غیر فعال شده اند

روش های کاهش وزن با ورزش

راهبرد ها و روش های کاهش وزن با ورزش مجله […]

میخوام شاد باشم

میخوام شاد باشم و شاد زندگی کنم برای زندگی بهتر؛ […]

راه های ثابت نگه داشتن وزن

راه های ثابت نگه داشتن وزن مجله بیماری و راه […]

روشهای شاد بودن

۱۸ اسفند , ۱۳۹۶  توسط فرناز سهیلی · Published ۱۸ […]

روش های صحیح مطالعه

۱۶ بهمن , ۱۳۹۷  توسط فرناز سهیلی · Published ۱۶ […]

حاميان

  • شرکت فیام صنعت ، یو پی اس
  • سئو
  • پمپ آب
  • سوابق بیمه